יום שלישי, 27 בינואר 2015

שביל ראשון שביל הזהות האישית והמשפחתית

 

מבוא

 
" כי האדם עץ השדה " (דברים כ' פרק י"ט).
המים הם המזון, הכוח המניע את העץ ואותנו האדם. כמו  המים, להם זקוק העץ כדי לשרוד  כך גם אינו יכול העץ להתקיים ללא שורשיו . הם המקנים לו את אחיזתו בקרקע ומהם שואב את  מזונו הדרוש להמשך קיומו.
כמו העץ הזקוק לשורשיו וככל שעבותים וארוכים הם, אחיזתו ופריחתו טובה יותר, כך האדם זקוק לשורשיו להמשכיות קיומו. בלי שורשים האדם מאבד את עברו, את זהותו והוא נשאר תלוש ללא זהות.
 
 אני ניגש לעבודה זו בהתרגשות רבה. אני חש שאני מתחיל מסע ארוך אל שורשי משפחתי, מסע שכרוך מצד אחד בעניין רב ובסקרנות לשמוע סיפורים מעניינים מחייהם של משפחתי , אך מצד שני  זהו גם מסע עצוב מעט כי הוא גם מסע פרידה וזיכרון מהקרובים אליי שלא זכיתי להכיר מספיק בחיי כבוגר.
כשתושלם עבודתי זו, כך אני מקווה ובטוח, היא תישאר נכס יקר שיישמר במשפחתי שנים רבות. אני בטוח שיום אחד אני אעביר אותה לילדיי וכך לא תינתק השרשרת הארוכה שמשפחתי ואני בתוכה מהווים רק חוליה אחת ממנה. "למען יידע דור אחרון בנים  יוולדו יקומו יספרו לבניהם" (תהילים פרק ע"ח פסוק ו').


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה